IKLAN

Thursday, March 29, 2012

SMKKS anjur Pidato Pra-U 2012

PPD Daerah Samarahan dengan kerjasama SMK Kota Samarahan telah menganjurkan pertandingan Pidato Pra-U  pada 29 MAC .  Sebanyak 7 buah sekolah Tingkatan Enam di bahagian Samarahan telah menyertai pertandingan tersebut yang diurus selia oleh SMK Kota Samarahan selaku tuan rumah. Pertandingan tersebut dihakimi oleh     Tuan Haji Abang Ismawi  Bin Abang Muhi selaku Ketua Pengadil  dari SMK Semera , En Jonathan Singki  Lintan dari Dewan Bahasa dan Pusataka   Tuan Haji Abang Mohammad Daud bin Abang Taha,Jabatan Pengajian Melayu,Institut Pengajian Guru Tun Abdula Razak.
Format Pidato meliputi Pidato Umum dan Pidato Sepontan. Pidato Sepontan menguji keupayaan pelajar mengulas isi dengan bernas dan memerlukan peserta menguasai ilmu pengetahuan yang tinggi sesuai dengan tahap mereka di peringkat Pra-U.

SMK Wira Penrissen diumum sebagai pemenang diwakili oleh Aniq Shazwan Bin Omar dengan tajuk Inovasi Teknologi Hijau Melestarikan Alam Sekitar. Sementara SMK Kota Samarahan yang mempertaruhkan Adik Muhammad Aiman Bin Rahmat mendapat tempat kedua dengan tajuk Malaysia di Pentas Dunia dan tempat ketiga disandang oleh  dari SMK Serian diwakili Vessline ak Apang dengan tajuk Konsep Satu Malaysia Memantapkan Perpaduan Rakyat

Pengetua SMK Kota Samarahan berkenan menyampaikan majlis penangguhan dan seterusnya menyampaikan cenderahati kepada para hakim dan pemenang pertandingan.




Aniq Shazwan Bin Omar -SMK Wira Penrissen


Adik Muhammad Aiman Bin Rahmat -Naib Johan SMK Kota

SMK Serian diwakili Vessline ak Apang Tempat Ke-3


Semua Peserta merakamkan gambar kenangan


No comments:

Post a Comment